Booking.com

פארק החירות בבודפשט – Liberty Park

שתף

אם אתם מטיילים עצמאית מומלץ להגיע אל בית הפרלמנט ההונגרי (או ממנו במסלול בכיוון ההפוך) דרך ליברטי פארק או פארק החירות.

הפארק ממוקם בשטח בעל היסטוריה עקובה מדם אשר שירת את שושלת הבסבורג כמחנה צבאי, מחנה בו נרצחו הונגרים רבים וביניהם גם אחד מראשי ממשלת הונגריה. לאחר הפשרה של שנת 1867 להקמת אוסטרו-הונגריה, פורק מחנה הצבא ההבסבורגי מהמקום ופינה את מקומו לפארק.

במהלך המאה העשרים – עקב מיקומו האסטרטגי, הפך הפארק לזירת המחאות והמהפכות של העיר. הפארק מוצל חלקית עם עצים וספסלי ישיבה, תוכלו לעצור לנוח או לעבור ולהתבונן בפסלים והסמלים השונים שמכיל הפארק, סמלים אשר מספרים אירועים חשובים בדברי ימיה של העיר במאתיים וחמישים השנים האחרונות.

נקודות עניין בפארק:

אנדרטת הנשר והמלאך – בחודש יולי 2014, באישון לילה, הציבה ממשלת הונגריה את האנדרטה המנסה לספר את סיפורה של הונגריה במלחמת העולם השנייה. האנדרטה מורכבת מדמותו של גבריאל המלאך – זה אשר הונגריה באופן היסטורי רואה בו כמלאכה, מעליו עט נשר בעל טפרים מחודדים ונדמה כצולל אליו להורגו. את מה מסמל הנשר קל מאוד לזהות, מדובר בסמלה ההיסטורי והנוכחי של גרמניה, זה המזוהה במיוחד עם גרמניה הנאצית. האתוס המתואר במונומנט, זוהי הונגריה כמלאך נתונה לחסדיו של הטורף הנאצי ללא יכולת תגובה. הטענות הרבות כלפי הפסל ברורות, כולנו מכירים את הסיפורים על התנהגות ממשלת הונגריה והעם ההונגרי בתקופת מלחמת העולם השנייה. הפסל לדעת רבים מנסה לשכתב את ההיסטוריה וליטול מהונגריה את חלקה באחריות לגורל היהודים.
  • יהודי הונגריה אגב היו מחוברים באופן יוצא דופן לזהותם הלאומית ההונגרית, זוהי גם מהותה של הקהילה היהודית הניאולוגית הייחודית להונגריה, קודם כל הונגרי ואחר כך יהודי. עובדה זו משמשת סיבה נוספת לחשיבות ההבנה של התנהגותם של ההונגרים במלחמת העולם השנייה, הונגריה של היום הייתה שמחה מאוד לקבל את היהודים שבה כפי שהם נהגו לאורך מאות השנים שלפני מלחמת העולם השנייה. לדעת רבים אחרים ובמיוחד בקרב הקהילה היהודית האורתודוקסית, ממשלת הונגריה עושה דווקא מאמצים נכונים לכפר על טעויות העבר ולהצמיח מחדש את הקהילות היהודיות הקטנות שנותרו בקרבה. תוכנית אחת לדוגמה היא התוכנית להקמת בית כנסת בכל אחד מעשרים ושלושת רובעיה של העיר בודפשט, תוכנית הנראית כמתחילה לצאת אל הפועל בימים אלו.
  • ממש אל מול אנדרטת הנשר והמלאך, תוכלו לראות את שורת הפתקים התלויים על גבי חוטים העשויים כמעין חבלי כביסה, רבים מהם נכתבו על ידי יהודים וישראלים לזכר בני משפחתם – קורבנות השואה, כמשקל נגד לאתוס המוצג באנדרטה, אחרים לא יהודים מביעים באותם פתקים מחאות שונות נגד המצב הפוליטי בכלל בהונגריה ומדיניות הממשלה.

 

בהמשך הפארק מצד ימין נמצא פסלו של "הארי היל בנדהולץ", גנרל אמריקאי מוערך אשר את מרבית שירותו הצבאי ביצע בפיליפינים. היל זכה להערכה רבה עקב יכולתו ליישב סכסוכים צבאיים באמצעות שיחות ושכנוע יריביו להתפרק מנשקם, דבר שצלח לו לא פעם. האגדה מספרת כי נכנס פעם לא חמוש לשטח אשר היה בשליטת כוחות גרילה פיליפינים ושכנע אותם למסור לו את נשקם. פסלו של היל הוצב בשנת 1936 אל מול שגרירות ארצות הברית, מתחתיו מוצב לוח עם ציטוט מתוך ספרו של היל: "פשוט ביצעתי את הוראות ממשלתי, כפי שהבנתי אותן, כקצין וכג'נטלמן בצבא ארצות הברית".

 

  • בשנת 1949 הוסר הפסל על ידי הממשל הקומוניסטי אשר שלט אז בהונגריה, הפסל הוחזר למקומו המקורי בפארק השחרור רק בשנת 1989 לכבוד ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש.
  • אנדרטת המלחמה הסובייטית נמצאת בכיכר השחרור בצדו המערבי של הפארק, האנדרטה מעוררת בהונגרים רגשות מעורבים.

 

  • למרות כיבוש הונגריה והריגת אלפי הונגרים על ידי הסובייטים, הם היו אלו אשר שיחררו את העיר מידי הגרמנים, האנדרטה המוצגת במקום הינה לזכרם של החיילים הסובייטים שנפלו בקרבות והיא גם האנדרטה הסובייטית האחרונה שנותרה במקומה.
  • פסלו של רונלד רייגן מוצב להוקרה בפארק החירות בעקבות תרומתו המכרעת לסיום המלחמה הקרה ושחרור הונגריה מעולה של ברית המועצות
  • ממש לאחר היציאה מהפארק משתרעת מזרקה על פני שטח של כ-200 מטרים רבועים, מקורות המים של המזרקה נפתחים ונסגרים לפרקי זמן קצובים ועל פי חיישנים המותקנים בה.

אין טלפון

24/7

חינם

קו מטרו M3 תחנת Arany János utca

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

את כל השאר אתם מכירים?

הדירה של עלמה –  Alma Luxury Apartment

הדירה של עלמה –  Alma Luxury Apartment דירה להשכרה לטווח קצר נמצאת ברובע 06 בבודפשט – Terezváros. הדירה נמצאת בלב העיר – ליד האוקטגון ובמרחק

חגיגות יום אישטוון – St. Istvan's Day

חגיגות יום העצמאות של הונגריה: יום אישטוון  בכל שנה ב-20 באוגוסט, הונגריה מתעוררת לחיים עם חגיגות תוססות, מסורות לבביות ותחושה עמוקה של גאווה לאומית כשהיא

פארקי מים ואטרקציות למשפחה בבודפשט

בואו לגלות את פארקי המים הטובים ביותר באזור בודפשט בודפשט, בירתה הקסומה של הונגריה, ידועה לא רק בזכות האתרים ההיסטוריים שלה, מרחצאות התרמיים וחיי הלילה

צרו קשר

גיל 0546818813 

איציק 0587353822

הצטרפו לקבוצות שלנו!

אין להעתיק תוכן מהאתר, מפר תנאים אלו מסתכן בתביעה משפטית © כל הזכויות שמורות לבודפשט איי אל.

רגע רגע, לפני שאתם יוצאים...
צריכים סים? הסעה? סיור? דברו איתנו!

דילוג לתוכן