Booking.com

פארק הפסלים ממנטו – Memento Park

שתף

פארק הפסלים נמצא במרחק של כ-45 דקות נסיעה ממרכז העיר בודפשט בתחבורה ציבורית.
הפארק הינו מקום האחסון של כל פסלי הקומוניזם שנאספו לאחר נפילתו מרחבי העיר.
ניתן להרחיב על הפארק והמוצגים בו אך במקום זאת אצטט כאן קטע מדבריו של אדריכל הפארק אקוש אלאוד: "במהלך המשימה לתכנון הפארק, התחלתי בהדרגה להבין איזו בעיה מורכבת לקחתי על עצמי. היה עליי להכיר בכך שאני צריך לסכם יסודות שיעוררו מחשבה אינדיבידואלית בסדרה היסטורית של פרדוקסים בתהליך חשיבה מושגית אחד.
פרדוקס, כי פסלים אלה מהווים תזכורות לחברה האנטי דמוקרטית מצד אחד ובו בזמן הם מלמדים על ההיסטוריה שלנו. פרדוקס, משום שהם סמלים של סמכות ובו בזמן יצירות אמנות.
ולבסוף, פרדוקס משום שלמרות העובדה שהם הוקמו ללא ספק לצורכי תעמולה, כשקבעתי להם מקום חדש, חשבתי שיהיה זה חשוב למנוע את האפשרות שהם יהפכו שוב לסמלי תעמולה, שלא אקח חלק מנטלי בהמשכיות של הדיקטטורה.
כל צורה אלימה של חברה יוצרת את הצורך ואת הזכות לחדש, לגעת ולהתאים את העבר שלה בכדי להאיר אור חיובי על "הצורך ההיסטורי" של המשטר. משטר דמוקרטי הוא היחיד המסוגל להביט אחורה אל העבר, על כל טעויותיו ופניותיו הלא נכונות בראש מורם.
הדבר הנפלא במבט לאחור הוא שאתה חופשי לעשות את זה. דמוקרטיה היא המשטר היחיד שיש לו כבוד. זה מה שניסיתי לתאר במשפט ההוא שהפך להיות המוטו המרכזי של העיצוב שלי: "הפארק הזה הוא על דיקטטורה, אבל ברגע שאפשר לדבר על זה, לתאר ולבנות, הפארק כבר על דמוקרטיה.
אחרי הכל, רק דמוקרטיה יכולה לתת לנו הזדמנות לחשוב בחופשיות על דיקטטורה, או על דמוקרטיה, להגיע לזה או לכל דבר ". פסלים אלה הם חלק מההיסטוריה של הונגריה. דיקטטורות מעלימות וחותמות את העבר כדי להיפטר מכל הזיכרונות של בני הדורות הקודמים. דמוקרטיה היא המשטר היחיד שמוכן לקבל את העבר שלנו, העבר הזה שלמרות כל המתים הוא עדיין שלנו; אנחנו צריכים להכיר את זה, לנתח את זה ולחשוב על זה! כל הפסלים, אם כן, הוצבו על פי התוכניות הפיסוליות והאדריכליות המקוריות.
הפארק הזה אינו פארק הפסלים או על הפסלים, הוא נוצר בכדי להביע ביקורת על האידיאולוגיה שהשתמשה בפסלים אלה כסמלים של סמכות. הבנתי שאם אעשה את הפארק הזה בכלים ישירים יותר, דרסטיים וממשיים, כפי שרבים חשבו שאני צריך, אני אצור פארק אנטי תעמולה מפסלי התעמולה האלה, ובעשותי זאת, אני אהיה נאמן אחרי אותו מתכון ומנטליות שירשנו מדיקטטורה. תייר זר, שעבורו דיקטטורה הוא רק משהו שקרא עליו, יש לו תפיסות שונות לחלוטין על הפארק מאשר האדם בעל עבר טרגי שחי כאן, שרד כאן, ותחת חסותם של פסלים אלה לוקח את הדרמה של חייו ההרוסים. אבל הדממה משותפת."

הזמנת כרטיסים אונליין

פייסבוק

אימייל: info@mementopark.hu

כתובת: Budapest, Memento Park, 1222

קו אוטובוס 101B תחנת Memento Park

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

את כל השאר אתם מכירים?

מוזיאון אתנוגרפי – Museum of Ethnography

חקר השטיח התרבותי העשיר של המוזיאון לאתנוגרפיה בבודפשט המוזיאון לאתנוגרפיה השוכן בלב בודפשט הוא אוצר של חפצים תרבותיים המציע הצצה מרתקת למסורות וסגנונות החיים המגוונים

הדירה של עלמה –  Alma Luxury Apartment

הדירה של עלמה –  Alma Luxury Apartment דירה להשכרה לטווח קצר נמצאת ברובע 06 בבודפשט – Terezváros. הדירה נמצאת בלב העיר ברחוב Budapest, Teréz krt. 2,

חגיגות יום אישטוון – St. Istvan's Day

חגיגות יום העצמאות של הונגריה: יום אישטוון  בכל שנה ב-20 באוגוסט, הונגריה מתעוררת לחיים עם חגיגות תוססות, מסורות לבביות ותחושה עמוקה של גאווה לאומית כשהיא

צרו קשר

גיל 0546818813 

איציק 0587353822

הצטרפו לקבוצות שלנו!

אין להעתיק תוכן מהאתר, מפר תנאים אלו מסתכן בתביעה משפטית © כל הזכויות שמורות לבודפשט איי אל.

רגע רגע, לפני שאתם יוצאים...
צריכים סים? הסעה? סיור? דברו איתנו!

דילוג לתוכן